Loading...
  • 5.0/5.0
  • (1 نظرات)
  • تعداد قسمت 4
  • مدت زمان 00:35:58
  • انتشار 1401/12/25
  • آخرین ویرایش 1401/12/25

وحید عامری سفیده

مدرس دانشسرا

برچسب های محبوب

آموزش حل مسئله or با solver

  • 5.0/5.0
  • تعداد مهارتجو 12
  • آخرین ویرایش 1401/12/25
  • انتشار 1403/01/10

توضیحات آموزش حل مسئله or با solver

اکسل، انواع مختلفی از ابزارها و توابع است که با استفاده صحیح از آن ها می توان در زمان صرفه جویی کنیم. اما احتمالا تعداد کمی اطلاع دارند که در اکسل ابزاری وجود دارد که شما را در اخذ بهینه ترین تصمیم کمک می کند.Solver در اکسل چیست؟Excel Solver به مجموعه ای از دستورات در اکسل گفته می شود که به آن ابزارهای تجزیه و تحلیل what if گفته می شود. این ابزار در شبیه سازی و بهینه سازی قسمت های مختلف کسب و کار و مدل های مهندسی کاربرد دارد.افزونه Solver در اکسل بیشتر برای حل مسائل برنامه ریزی خطی و بهینه سازی مسائل خطی استفاده می شود به همین دلیل بعضی افراد به این افزونه، ابزار برنامه ریزی خطی می گویند. از این ابزار میتوان برای حل مسائل غیر خطی نیز استفاده کرد.اگرچه نمیتوان از ابزار solver در اکسل برای حل تمام مسائل استفاده کرد، اما Solver به خوبی در بهینه سازی تصمیم هایی که در کسب و کار گرفته می شود، کمک کننده است. برای مثال این ابزار...
اکسل، انواع مختلفی از ابزارها و توابع است که با استفاده صحیح از آن ها می توان در زمان صرفه جویی کنیم. اما احتمالا تعداد کمی اطلاع دارند که در اکسل ابزاری وجود دارد که شما را در اخذ بهینه ترین تصمیم کمک می کند.


Solver در اکسل چیست؟


Excel Solver به مجموعه ای از دستورات در اکسل گفته می شود که به آن ابزارهای تجزیه و تحلیل what if گفته می شود. این ابزار در شبیه سازی و بهینه سازی قسمت های مختلف کسب و کار و مدل های مهندسی کاربرد دارد.

افزونه Solver در اکسل بیشتر برای حل مسائل برنامه ریزی خطی و بهینه سازی مسائل خطی استفاده می شود به همین دلیل بعضی افراد به این افزونه، ابزار برنامه ریزی خطی می گویند. از این ابزار میتوان برای حل مسائل غیر خطی نیز استفاده کرد.

اگرچه نمیتوان از ابزار solver در اکسل برای حل تمام مسائل استفاده کرد، اما Solver به خوبی در بهینه سازی تصمیم هایی که در کسب و کار گرفته می شود، کمک کننده است. برای مثال این ابزار میتواند در حداکثر کردن سود سرمایه گذاری، انتخاب بهینه ترین بودجه برای کمپین تبلیغاتی و … به شما کمک کند.


نحوه اضافه کردن افزونه Solver در اکسل


این ابزار از نسخه های 2003 به بعد اکسل موجود است ولی به صورت پیش فرض فعال نشده است و می باید بصورت دستی آن را فعال کرد. برای انجام این کار به شکل زیر عمل کنید :

  1. در اکسل های 2010، 2013 و 2016 ، به File > Options مراجعه کنید

  2. در اکسل 2007، دکمه Microsoft Office را انتخاب کنید و Excel Options را کلیک کنید.

  3. در پنجره باز شده، Add-Ins را در سمت چپ انتخاب کنید، شبیه به شکل زیر excel add ins را انتخاب کنید و Go را انتخاب کنید.

  4. در پنجره Add-Ins گزینه Solver Add-in را انتخاب کنید و OK را کلیک کنید.

  5. برای دسترسی به ابزار Solver در اکسل 2003، به منو Tools مراجعه کنید، Add-ins را انتخاب کنید، در لیست Add-ins گزینه Solver Add-in را انتخاب کنید و OK کنید.


نکته: اگر با پیغامی مبنی بر اینکه افزونه Solver بر روی سیستم شما نصب نشده است مواجه شدید، Yes را انتخاب کنید تا نصب شود.


ابزار solver در اکسل 2007، 2013  و 2016 کجاست؟


در نسخه های جدید اکسل افزونه Solver در تب data قرار دارد.


ابزار Solver  در نسخه 2003 اکسل


ابن ابزار در نسخه 2003 اکسل، در منو Tool قرار دارد.

قسمت های آموزش حل مسئله or با solver

1 - آموزش نصب solver در اکسل

00:01:31


2 - آموزش Solver با مثال کاربردی

00:11:59


3 - آموزش Solver با مثال کاربردی

00:12:25


4 - اشکال

00:10:03

سوالت را بپرس ...