Loading...
  • 0.0/5.0
  • (0 نظرات)
  • تعداد قسمت 5
  • مدت زمان 01:08:41
  • انتشار 1401/12/24
  • آخرین ویرایش 1401/12/24

عادل فاطمی

مدرس دانشسرا

برچسب های محبوب

آموزش مقدماتی نرم افزار stata

  • 0.0/5.0
  • تعداد مهارتجو 18
  • آخرین ویرایش 1401/12/24
  • انتشار 1403/02/04

توضیحات آموزش مقدماتی نرم افزار stata

آموزش نرم افزار استتا ( Stata ) و به طور کلی آموزش های نرم افزارهای آماری با گذشت زمان جایگاه بیشتری برای استفاده پیدا کرده است و نرم افزار استتا با اینکه تقریبا نرم افزار جدیدی به حساب می آید ولی محبوبیت خاص خود را در میان نرم افزارها پیدا کرده است. نرم افزار استتا ( Stata ) از دسته نرم افزارهای آماری می باشد. نرم افزار استتا ( Stata )چیست؟ نرم افزار استیتا Stata ، یا با تلفظی دیگر استاتا، یک نرم افزار آماری بسیار قوی برای تحلیل و گرافیک داده ها است. استیتا با پوشش وسیع روش های آماری در همه علوم مانند اقتصاد، روانشناسی، علوم زیستی، مدیریت، حسابداری و ... کاربرد دارد. از جمله مزیت‌های این نرم افزار اجرا از طریق دستورات آماده در منوها مانند spss و همچنین امکان کد و سینتکس نویسی، مانند نرم افزار R، در خط فرمان یا همان command است. همچنین روش های متعدد ورود و فراخوانی داده ها از سایر...

آموزش نرم افزار استتا ( Stata ) و به طور کلی آموزش های نرم افزارهای آماری با گذشت زمان جایگاه بیشتری برای استفاده پیدا کرده است و نرم افزار استتا با اینکه تقریبا نرم افزار جدیدی به حساب می آید ولی محبوبیت خاص خود را در میان نرم افزارها پیدا کرده است.



نرم افزار استتا ( Stata ) از دسته نرم افزارهای آماری می باشد. 



نرم افزار استتا ( Stata )چیست؟  



نرم افزار استیتا Stata ، یا با تلفظی دیگر استاتا، یک نرم افزار آماری بسیار قوی برای تحلیل و گرافیک داده ها است.



استیتا با پوشش وسیع روش های آماری در همه علوم مانند اقتصاد، روانشناسی، علوم زیستی، مدیریت، حسابداری و ... کاربرد دارد. از جمله مزیت‌های این نرم افزار اجرا از طریق دستورات آماده در منوها مانند spss و همچنین امکان کد و سینتکس نویسی، مانند نرم افزار R، در خط فرمان یا همان command است.   



همچنین روش های متعدد ورود و فراخوانی داده ها از سایر نرم افزارها مانند spss و sas، و همچنین ورود برخط online داده ها از اینترنت باعث شده به راحتی بتوانید از این نرم افزار برای تحلیل های آماری و گرافیکی داده ها به ویژه داده های آنلاین با کاریردی بسیار مناسب در اقتصادسنجی و سریهای زمانی استفاده کنید.



مزایای نرم افزار استتا( Stata ) 



نرم افزار استتا( Stata ) به کاربرانش این امکان را می دهد تا داده های آماری مورد نیاز خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.



با استفاده از استتا ( Stata ) می توان داده ها را به بهترین و مفیدترین شکل مدیریت کرد. همچنین می توانیم با استفاده از نرم افزار اکسل از فایل ها خروجی بگیریم و داخل نرم افزار اکسل قرار دهیم.



با استفاده از استتا می توانیم داده های آماری را به شکل نموداری در قالب های مختلف و به شکل دلخواه نشان دهیم.



همچنین از استتا می توان در نوشتن پایان نامه ها و مقاله ها که به مقایسه آماری و تحلیل و بررسی داده های مختلف نیازمند است استفاده کرد و با کمک گرفتن از آن خیلی دقیقتر و بهتر به هدف مورد نظر دستیابی پیدا کرد.



آموزش نرم افزار استتا ( Stata ) :



در این دوره آموزشی و در بخش نخست مقدماتی درخصوص نرم افزار ارایه شده است. در بخش دوم همه روشهای ورود داده ها آموزش داده شده، در بخش سوم نحوه کار با منوها و همچنین استفاده از خط فرمان برای سینتکس نویسی همراه با نمونه ای آزمایشی از داده ها و به کمک چند نمونه و مثال ساده معرفی شده است، در بخش چهارم چند تحلیل آماری مانند آزمونهای t، آنوا و رگرسیون روی داده های نمونه انجام شده تا فراگیر بتواند به راحتی آنها را بیاموزد، و نهایتاً در بخش پایانی نحوه اجرای دسته جمعی کدها در فایل اجرایی do file آموزش داده شده است. امید که این دوره آموزشی برای شما عزیزان مفید باشد.

درصورتی که پس از مشاهده فیلم آموزشی سوالی برای شما وجود داشت، می توانید از طریق @adelfatemy در فضای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام و یا با gmail با بنده درمیان بگذارید.

ارادتمند شما

دکتر عادل فاطمی



پیش نیاز دوره:



برای مشاهده این دوره تنها پیش نیاز آشنایی با مباحث آماری و اقتصادی می باشد و علاقه به آن می باشد.



سرفصل های دوره:




  1. معرفی نرم افزار

  2. روش های ورود داده

  3. سینتکس نویسی همراه با چند تحلیل ساده آماری 

  4. آزمونهای t، آنوا، رگرسیون 

  5. فایل اجرایی do file 


قسمت های آموزش مقدماتی نرم افزار stata

1 - مقدمه و معرفی نرم افزار

00:09:14


2 - انواع روش های ورود داده ها

00:25:08


3 - انجام فرمان های آماری به کمک سینتکس نویسی

00:10:03


4 - مقایسه میانگین ها ، آزمون های t و آنالیز واریانس یک طرفه

00:17:47


5 - فایل اجرایی do file

00:06:29

سوالت را بپرس ...